05.07.21

O deskových hrách souhrnně... (část I.)

Už příliš dlouho jsem zde nepřidal žádné řádky ohledně mých deskoherních aktivit. A přitom se toho událo tak moc.

Tak zaprvé, už jsou to více než tři roky, co píšu články a recenze o deskových hrách. V dubnu 2018 vyšla první recenze na serveru CzechGamer.com. Dodnes si na ní živě pamatuju, recenzovanou hrou byl Port Royal. To jsem ještě netušil, jaké množství her mi projde rukama a že se moje aktivita tak uchytí. V CzechGamer.com jsem deskovkovou sekci de facto nastartoval, byl jsem u zrodu a moje recenze byla zároveň první v dané kategorii. Za tu dobu jsem napsal celkem 78 článků, recenzoval jsem celkem 93 deskovkových produktů různých kalibrů, žánrů, témat i kvalit.

Znovu jsem v sobě objevil žurnalistickou duši, kterou jsem považoval již dlouho za ztracenou, ale psaní mě chytlo a deskové hry se staly každodenním chlebem. Za tuto zkušenost jsem CzechGamer.com a hlavně tehdejšímu šéfredaktoru Danovi vděčen. Zároveň jsem dostal nemálo zpětné vazby od čtenářů, vydavatelů, dokonce i tvůrců her. Jako příklad budiž kanadský tvůrce her, který mi přes sociální sítě poděkoval za mou recenzi na jeho hru (následně jsme si vyměnili ještě několik zpráv). Líbilo se mi, jaká je deskoherní komunita a nechtěl jsem ji opustit.

Krom deskových her jsem si vyzkoušel i recenze na jiné produkty:


Seznam recenzovaných her a odkazy na recenze na CzechGamer.com:


K tomu ještě doprovodné články a speciály:


Ze všech vyzkoušených her bych za nejzajímavější vybral následující. Každá hra je jiná, jak typem, tak zážitkem:

  • 1989: Úsvit svobody – duelová karetní hra informativního charakteru, která je však strategickou bitvou; vzdělávání je pouze doprovodný jev
  • Alchymisté – česká deskovka s propracovaným systémem míchání lektvarů
  • Barevná příšerka – hra pro nejmenší děti a jejich objevování pocitů
  • Jízdenky, prosím! Evropa – klasická deskovka o budování železničních tratí napříč Evropou, vstupní hra pro všechny
  • Krycí jména: Duet – česká párty hra o slovech pro dva hráče
  • Na křídlech – velká, propracovaná a vychytaná desková hra o pozorování ptáků (nejen pro ornitology)
  • Nightmare: horrorové dobrodružství – jednorázová zážitková hra, která přesahuje deskoherní svět
  • Pandemic – klasická kooperativní hra o boji s pandemiemi, díky rozšířením nabízí nepřeberné množství variant a výzev
  • Scythe – fantasy až steam-punková hra o nadvládu nad Evropou a tajemnými stroji, alternativní realita s výtvory pana Tesly
  • Ubongo – logický a prostorový rébus pro celou rodinu


... pokračování příště ...

Žádné komentáře:

Okomentovat